Utam a családig

Babát szeretnénk 2008 augusztus óta. Utam a szülővé válásig. Egyszer már sikerült, Tamarának hívják :-) Az előzmények: Volt itt egy év spontán próbálkozás, hormonvizsgálat, Closti kúra után fogantatás, majd missed ab, majd kiderült az inzulin-rezisztencia, PCOS, endometriózis; volt méhsövényem - nem vagyok egy egyszerű eset.

Címkék

Friss topikok

  • Bee001: Nem kérek tanácsot, szakértői véleményt. Nekem az számít, amit az orvos mond. Ez a blog nem egy fó... (2013.12.11. 20:27) Imádkozzatok értem
  • Nyonyeszka: A fenébe! Annyira sanálom! :-((((((((((((((((((((((((((((((((((( (2013.11.25. 20:05) Megjött.
  • Bee001: :( Én is drukkolok nektek! (2013.09.27. 19:58) Lelkem mint a bomlott cimbalom
  • Bee001: @Nyonyeszka: vágássy :) (2013.09.27. 08:23) Doki 2013.09.26.
  • Artemisz Salomvary: Szöveg(elés) :) helyett: tunderliget.freeblog.hu/archives/2011/03/ És ami szerintem nekem a legi... (2013.07.15. 22:11) Az elmúlt ciklusról

Túlsúly és teherbeesés

2009.10.01. 21:18 - Bee001

Címkék: baba tulsuly

Napjainkban a fejlett országokban a népességszám csökkenő tendenciát mutat. E kedvezőtlen folyamat hátterében többek között a női szerepek megváltozását találhatjuk, azaz a nők tömeges munkába állását, valamint azt, hogy egyre később vállalnak gyereket, emellett a családok egyre kevesebb gyereket terveznek.

A kedvezőtlen számokat növelheti az elhízás egyre emelkedő tendenciája. Milyen összefüggés van a kövérség gyakorisága és a szülések alacsony száma között?

Erre a kérdésre kereste a választ egy holland kutatócsoport.

Megállapították, hogy hosszú távon a túlsúly és az elhízás a reproduktív korban lévő nők esetében rizikófaktorként jelentkezhet a gyermekvállalás tekintetében. A kövér asszonyok esetében megnő a sikertelen teherbeesés valószínűsége, de az élveszületések száma is alacsonyabb a testesebbek körében, összehasonlítva normál testalkatú társaikkal. A terhesség és a születés alatt bekövetkező komplikációk száma is gyakoribb a túlsúlyosoknál.

A kutatók javasolják a többletkilókkal rendelkezőknek, hogy még teherbeesés előtt csökkentsék a testtömegüket, hiszen akár 5-15%-os testsúlyvesztés is pozitívan befolyásolja a természetes úton történő megtermékenyítés, valamint a problémamentes terhesség valószínűségét.

A súlyfelesleg azért nehezítheti meg a teherbeesést, mert ilyenkor a szaporodásért felelős hormonok egészséges egyensúlyában zavar keletkezhet. Mi is történik valójában? A zsírsejtek a férfi hormonokat női hormonokká alakítják át (egészséges női szervezetben éppúgy vannak férfi nemi hormonok, mint a férfiakéban nőiek, csak sokkal kisebb mennyiségben). A tesztoszteronból például ösztrogén képződik. Ezek a hormonok pedig befolyásolják a – szaporítószervek működtetésében kulcsszerepet betöltő – hipofízis-tengely vagy más néven hipotalamusz működését az agyban.

Már egy hónapja fogyózom. Leadtam 4 kilót (többet is leadhattam volna, de közbejött egy csapatépítő zabálós hétvége) egy hónap alatt, és feltett szándékom egészen karácsonyig folytatni. Remélem lemegy jópár kiló. Ezen ne múljon. Egyik ismerősömnek nem jött össze évekig, és minden más oké volt. Lefogyott, és egyből teherbeesett. Erre varrjál gombot.



süti beállítások módosítása