Utam a családig

Babát szeretnénk 2008 augusztus óta. Utam a szülővé válásig. Egyszer már sikerült, Tamarának hívják :-) Az előzmények: Volt itt egy év spontán próbálkozás, hormonvizsgálat, Closti kúra után fogantatás, majd missed ab, majd kiderült az inzulin-rezisztencia, PCOS, endometriózis; volt méhsövényem - nem vagyok egy egyszerű eset.

Címkék

Friss topikok

  • Bee001: Nem kérek tanácsot, szakértői véleményt. Nekem az számít, amit az orvos mond. Ez a blog nem egy fó... (2013.12.11. 20:27) Imádkozzatok értem
  • Nyonyeszka: A fenébe! Annyira sanálom! :-((((((((((((((((((((((((((((((((((( (2013.11.25. 20:05) Megjött.
  • Bee001: :( Én is drukkolok nektek! (2013.09.27. 19:58) Lelkem mint a bomlott cimbalom
  • Bee001: @Nyonyeszka: vágássy :) (2013.09.27. 08:23) Doki 2013.09.26.
  • Artemisz Salomvary: Szöveg(elés) :) helyett: tunderliget.freeblog.hu/archives/2011/03/ És ami szerintem nekem a legi... (2013.07.15. 22:11) Az elmúlt ciklusról

DPO 15 = CN 1?

2010.08.20. 06:22 - Bee001

Címkék: ciklus alternativ fodormenta

Reggel teszteltem, mert ma kellett volna megjönnie, sehol semmi, de mostanában van, hogy délután jön meg, és nem akartam egész nap ezen filózni. Negatív. Majd legközelebb.

Olvastam, hogy a magas tesztoszteron miatt is lehet az, hogy megfogan ugyan a baba, de nem tapad meg. Ilyenkor lehet ez a 3 körüli hcg, aztán megjön. Nekem nem magas, de egy picit emelkedett. Azt is olvastam, hogy erre jó a fodormenta tea. Nem szeretek eszetlenül gyógynövényekhez nyúlkálni se, de néha megteszem, és akkor megnyugszom, hogy megint tettem valamit az ügy érdekében. Különösen semmilyen "alternatív" módszerben nem hiszek (beszélj pszichológussal, járj ilyen-olyan tornára, Bach-virágterápia, családfaállítás, stb), azt gondolom, hogy ezek a módszrek max azért működnek, mert elkezdi elhinni a nő, amit addig nem, és lenyugszik, ellazul, és megtörténik a csoda. Én nem hiszek ebben. És mivel nem hiszek bennük, nem is működne. Te magad is helyre tudod tenni magadban a dolgokat, ha őszinte vagy magadhoz, és nem hessegetsz el kardinális kérdéseket a gyerekvállalás körül. És nem hazudozol magadnak. Én már rengeteg dolgot tök régen letisztáztam, és onnantól csak a biológiában hiszek. Ki kell vizsgálni a párt, megtalálni a szervi vagy hormonális problémákat, és orvosolni. Kell egy jó petesejt, egy jó peteérés, megfelelő környezet (méh, hormonok, stb) meg jó ondósejtek, sok szerelmeskedés és kész. Ha valami meg hibádzik (mint nekem a progeszteron meg a tüszőrepedés), akkor arra rá kell segíteni, és ámen.

Szóval fodormenta tea. Miután a tesztoszteron nem olyan xar, hogy gyógyszeresen hozzá kellene nyúlni, ilyenkor segíthet egy tea, talán csökkenti pár tizeddel, és lehet, hogy az is elég. Fodormenta meg akár a hétköznapi teákban, fogkrémekben és rágógumikban is van, tehát nem lehet olyan brutális sem a hatása. (Nem szeretném elkezelni sem magam valami agresszív gyógynövénnyel) Szóval nekem az ajánlott napi 2 helyett elég lesz egy kiscsészényi is.

http://www.pecs.vom.hu/?p=6&kat=2&id=728

Török kutatók felfedezték, hogy a fodormentából főzött tea gátolhatja a túlzott szőrnövekedést nőknél. A jelenségre úgy figyeltek fel, hogy a törökországi Isparta nevű városból jelentették, hogy a férfiak csökkent libidója, azaz az alacsony adrogénszintje minden bizonnyal a fodormentából főzött tea fogyasztásának tudható be.
 
A tea hatóanyaga csökkenti a férfi nemi hormonok szintjét, a túlzott mennyiségű férfihormon okozza ugyanis a hirzutizmust, azaz a nők hason, mellen vagy arcon található szőrösödését.

A hirzutizmus bizonyos esetekben súlyosabb betegség következménye lehet, mint például a policisztás ovárium-szindrómánál. Minden nő szervezete termel androgén hormonokat, többek közt tesztoszteront is, a túlzott szőrnövekedést ezeknek a hormonoknak a fokozott termelődése okozza.
 
A vizsgálatban 21 önkéntes nő vett részt, valamennyi hirzutizmusban szenvedett, 12-nek volt policisztás ovárium-szindrómája. A résztvevők öt napon át napi két alkalommal kaptak fodormenta-teát, amelyet forrázással készítettek, és 10 percen át állni hagyták a leforrázott mentaleveleket.

A kutatók a vér tesztoszteron szintjének jelentős csökkenését tapasztalták, valamint azt is, hogy nőtt a tüszőhormon szintje.

– Az enyhe fokú hirzutizmus kezeléséhez a fodormentával kapcsolatos további kutatásokra van szükség, de az ismét bebizonyosodott, hogy egyes növényi anyagok hatással vannak az ember hormonháztartására – mondja Richard Sharpe edinburgh-i professzor, aki óv azonban attól, hogy a súlyos betegségben szenvedők teát igyanak ahelyett, hogy felkeresnék az orvosukat és kezeltetnék magukat.
 



süti beállítások módosítása