Utam a családig

Babát szeretnénk 2008 augusztus óta. Utam a szülővé válásig. Egyszer már sikerült, Tamarának hívják :-) Az előzmények: Volt itt egy év spontán próbálkozás, hormonvizsgálat, Closti kúra után fogantatás, majd missed ab, majd kiderült az inzulin-rezisztencia, PCOS, endometriózis; volt méhsövényem - nem vagyok egy egyszerű eset.

Címkék

Friss topikok

  • Bee001: Nem kérek tanácsot, szakértői véleményt. Nekem az számít, amit az orvos mond. Ez a blog nem egy fó... (2013.12.11. 20:27) Imádkozzatok értem
  • Nyonyeszka: A fenébe! Annyira sanálom! :-((((((((((((((((((((((((((((((((((( (2013.11.25. 20:05) Megjött.
  • Bee001: :( Én is drukkolok nektek! (2013.09.27. 19:58) Lelkem mint a bomlott cimbalom
  • Bee001: @Nyonyeszka: vágássy :) (2013.09.27. 08:23) Doki 2013.09.26.
  • Artemisz Salomvary: Szöveg(elés) :) helyett: tunderliget.freeblog.hu/archives/2011/03/ És ami szerintem nekem a legi... (2013.07.15. 22:11) Az elmúlt ciklusról

A rend kedvéért

2014.05.01. 16:08 - Bee001

Nem akartam már ide többet írni. Egyszerűen elegem volt a meddőségi témák kivesézéséből, a próbálkozások leírásából. El is döntöttem, hogy hagyom a fenébe. Ugye az utolsó bejegyzés arról szólt, hogy keresek egy helyet, ahol karácsony előtt leveszik a vért hcg-re, progeszteronra, és még lehetőség szerint az ünnepek előtt van is eredmény. De már akkor tudtam, hogy akármi lesz, nem írom meg ide.* Le is vettem a kommentelési lehetőséget, hogy senki ne kérje számon. Tanulva egy régebbi ilyen időszakomból - volt, aki rendesen számon kérte rajtam, miért nem tájékoztatom az olvasóimat. Az én életem, és ha most erre van szükségem, akkor így teszek. 

*mert ha negatív, hagyjuk. Foglalkozzunk mással. Ha pozitív, akkor meg úgyis titok, babonából.

Nos, rég nem titok már. Mostanra - holnap töltöm a 22. hetet - már le sem tudnám tagadni. Infók magunkról:

Utolsó menstruáció: 2013.11.25.

Peteérés: kb 2013.12.11.

Első jele: 2013.11.23.

Megjegyzés:Terhes

Név   Eredmény Egység   F     Referencia-------------------

Progeszteron           279,7 nmol/L      ismételve, higítva     

follikuláris fázis : 0,98 - 4,83 nmol/l     

luteális fázis     : 16,40 - 59,02 nmol/l     

posztmenopauza     : <0,25 - 2,48 nmol/l     

I. trimeszter      : 15,04 - 161,35 nmol/l     

II. trimeszter     : 61,72 - 144,05 nmol/l

HCG            40,9 U/L      Referencia nem terhes esetben: <2,7 U/L

Első teszt: 2013.12.28 (+, természetesen)

Első doki: 2013.12.30.

30-án persze az ultrahangon nem látszott semmi, még nem is kellett, de azt tudtuk, hogy 3 tüsző volt a középidő végén, és kettőt láttunk, én sejtettem, hogy nincs itt 2 baba, ott a maradék 2 megtermékenyetlenül, akkor a 3. lesz a befutó :) Ekkor megismételték a vérvételt:

Progeszteron  190.8 nmol/L

HCG              690.7 mIU/mL


Az előzmények miatt nekem eleinte hetente kellett mennem ultrahangra, január 7-én ismét vizsgálat, a doki azzal kezdte: ketten vannak. :-O De utána alaposan megvizsgált, és kiderült, egy db 11 mm-es petezsák látható, benne szikhólyaggal, a másik egy 6 mm-es valami, de nem baba, kicsit nagyobb a méhem, és a méhizomzatban látszik ott valami. Azért egy pillanatra lefagytam :-))) Az jutott eszembe, hogy én még csak örülnék, de apuka kiborulna :)

Köv UH: 2014.01.23.

16 mm és minden rendben van :-) Ilyenkor a baba 1 mm-t nő naponta, a 9 nappal ezelőtti mérés 4.4 mm volt. Így még le is faragott kicsit a lemaradásából. Ez már megnyugtató. És dobog a kis szíve, kétszer is megmutatta, háromszor is lemérte :-) 

Ezekben a hetekben volt egy kis riadalom a méretek körül, de mint kiderült, 1 héttel később fogant, ami ugye jelentős különbség, és mit lehet azt tudni az elején, hogy megállt a fejlődésben, és gond lesz, vagy tényleg később fogant. Egy idő után már ezt is vettük etalonnak, a papírforma (utolsó mensi alapján számított) várható dátumot át is tettük szept 1-ről 7-re (majd később 6-ra)

Elmondtam a főnökömnek: 2014.01.31.

Kombinált teszt: 2013.02.26. (Istenhegyi Géndiagnosztika)

Az ultrahangon minden csodás volt, legalább 5x elmondta Dr Hajdu Krisztina, hogy tökéletes, 68 mm a CRL, 1.8 a tarkóredő, ezt többször is lemérte, látszik szépen az orrcsont, minden patent.

CRL: 68,2 mm (ülőmagasság)
BPD: 22,2 mm (fejátmérő)
NT: 1,8 mm (nyakiredő)
NB látható (orrcsont)
HC: 78,5 mm (fejkörfogat)
AC: 61,0 mm (haskörfogat
FL: 9,0 mm (combcsonthossz)

Szívműködés szabályos, FHR: 158/perc
Számított terhességi kor (biometria): 12 w + 3 d (amúgy 13+3)
Magzatvíz mennyisége: átlagos
Placenta helyzete: mellső fali
Koponya épnek, hasfal és mellkas zártnak látszik.
Négy végtag látható.
Durva fejlődési rendellenesség nem látható.

De a vérvétel eredménye...................... Hát... Eleve, öreg vagyok, mint az országút, az életkoromból adód kockázat a Down-ra 1:169-hez. És kijött egy 1:188-hoz eredmény... 150 alatt majdhogynem kötelező az amniocentézis (hivatalosan nem kötelezhetnek), 200 alatt erősen ajánlott.
Freeb-hCG: 67,4 IU/L 1,89 MoM
PAPP-A: 1,700 IU/L 0,43 MoM

Down-szindróma: 1:188
Edwards-szindróma: 1:20 000
Patau-szindróma: 1:20 000

Szűrés eredménye: Határérték kockázat
A kombinált teszt alapján a Down-szindróma kockázata 0,5% körüli, genetikai tanácsadás javasolt. 
Éppen ezért a 20. hétig, amíg az amniocentézis el lehet végeztetni, a következő lehetőségekből legalább 2-t abszolválunk:
1. a 16. héten megismétlik a vérvételt, így lesz a kombináltból négyes teszt (ez 12ezer)
2. lehetőség van Nifty-tesztre
Miután otthon megrágtuk a dolgot, illetve utánaolvastam a neten, hogy a legtöbb kismamának a 16. heti eredmények még rosszabbak szoktak lenni, eldöntöttük: legyen Nifty. Ráadásul ezt akár azonnal le tudjuk vetetni, 3 hét múlva eredmény.
Megbeszéltem a meddőségi dokimmal is, meg a fogadott orvosommal is (ekkor látott először az előző szülésem 6. heti kontrollja óta - 02.27. -, nyitottam nála egy 12 hetes terhességgel, meg a fenti kombinált teszttel) Mindketten azt javasolták, valami legyen - vagy chorionbiopszia, vagy amniocentézis, a Nifty-t rámbízzák. Én erre hajlottam, ha már rászántam a pénzt is, és nagyon nem akartam sem invazív beavatkozást, sem egy esetleges vetélést.
Nifty-teszt: 2013.03.03.
Eredmény: 2013.03.20 - minden rendben, semmi jel nincs genetikai hibára, kromoszómák rendben, és kisfiú!
Utána meglett az AFP is, 1.0, ez is OK. HbsAg: negatív. Ja, és a Mensmentisben az inzulinrezisztencia miatt már a 13. hétre javasoltak egy vércukor-terhelést, ez 0' 4.5 és 120' 4.5 lett, kiváló eredmény, ezzel megúsztam a 26. heti tortúrát a klinikán.
Meg voltam megint a fogadott dokinál, vett le kenetet, mert megijedtem, sokat keményedett a hasam, és ez utalhat fertőzésre. Strepptococcus B nem tenyészett ki.
18. heti genetikai ultrahang: 2014.04.10. (ismét Istenhegyi)
NB: 5.7 mm (orrcsont)
BPD: 43.3 mm (fejátmérő)
HC: 157.9 mm (fejkörfogat)
AC: 132.3 mm (haskörfogat)
FL: 28.5 mm (combcsonthossz)
Ép koponya konfiguráció. Arckoponya: látható eltérés nélkül. Gerincoszlop követhető, csigolyák zártnak, megtartottnak látszanak. Szív: 4 üregű, billentyűk ábrázolódnak (itt mondjuk mondta, hogy lát egy lyukat, de hozzátette, ez magzati korban teljesen normális). Gyomor és hólyagtelítődés látható. Mindkét oldalon épnek tűnő vesék (sehol egy tágulat). Végtagok csöves csontjai épnek látszanak. Súlybecslés: 255 g.
Placenta: mellső fali
Köldökzsinórban 3 ér. 
Magzatvíz mennyisége átlagos.
A biometriai adatok alapjána grav.s. 18 hét + 5 napnak felel meg. Durva fejlődési rendellenesség nem látható.
Köv doki: 2010.04.27.
Méhszáj zárt, minden oké, 4 hétig nincs házi feladat.
Vagyis van, de azt nem ő koordinálja: el kell mennem a védőnőhöz, a fogorvoshoz és EKG-ra. Most itt tartunk.



süti beállítások módosítása