Utam a családig

Babát szeretnénk 2008 augusztus óta. Utam a szülővé válásig. Egyszer már sikerült, Tamarának hívják :-) Az előzmények: Volt itt egy év spontán próbálkozás, hormonvizsgálat, Closti kúra után fogantatás, majd missed ab, majd kiderült az inzulin-rezisztencia, PCOS, endometriózis; volt méhsövényem - nem vagyok egy egyszerű eset.

Címkék

Friss topikok

  • Bee001: Nem kérek tanácsot, szakértői véleményt. Nekem az számít, amit az orvos mond. Ez a blog nem egy fó... (2013.12.11. 20:27) Imádkozzatok értem
  • Nyonyeszka: A fenébe! Annyira sanálom! :-((((((((((((((((((((((((((((((((((( (2013.11.25. 20:05) Megjött.
  • Bee001: :( Én is drukkolok nektek! (2013.09.27. 19:58) Lelkem mint a bomlott cimbalom
  • Bee001: @Nyonyeszka: vágássy :) (2013.09.27. 08:23) Doki 2013.09.26.
  • Artemisz Salomvary: Szöveg(elés) :) helyett: tunderliget.freeblog.hu/archives/2011/03/ És ami szerintem nekem a legi... (2013.07.15. 22:11) Az elmúlt ciklusról

Még egyszer a múltról

2010.02.04. 22:02 - Bee001

Címkék: baba veteles progesteron fertozes utrogestan clostilbegyt

... és lezárom.

Ennek a fajta vetélésnek (elhalt baba, üres petezsák) 3 oka lehet: 1. genetika 2. hormonok, az én esetemben ugye a progeszteron, mert ezzel volt gondom 3. fertőzés

 
  1. genetika**, az a legnagyobb esélyes, hogy eleve beteg baba volt, mivel mindennel le voltam maradva, és ez mindig rossz jel: később lett pozi a teszt, 5. héten még nem látszott semmi az UH-n, 6. héten kicsi volt a petezsák (8mm), 7. héten meg már a vetélés (rózsaszínezés). Én még nem voltam terhes, de olyan betegen voltam rosszul, nem tudom, hogy az normális-e: egész nap, reggeltől-estig kifejezetten SZARUL voltam, nem csak reggeli émelygés, fémes íz a szájban (ez sem teljesen jó tünet ám, bár sokaknak van, tehát önmagában nem baj, csak sok minden mással) Lehet, hogy ez volt az ok
  2. de lehet, hogy csak azért voltam lemaradva, mert a 18. napon volt a peteérés, és még a tüszőrepedés is késett 1-2 napot, és azért kezdődött el a vetélés a 7. héten, mert leesett a progeszteron szint*. Legközelebb még az 5. héten is elmegyek egy progi-vérvételre, és utána hetente. Biztos, ami tuti.
  3. Fertőzés: tünetem nem volt. Bőséges folyás, de ez terhességi tünet. Tudom, vannak olyan fertőzések, aminek semmi tünete nincs. Az már biztos, hogy a köv. terhességnél lesz TORCH-szűrésem.

Az elsővel nem tudok mit tenni, csak reménykedhetem, hogy csak egy egyszeri baleset volt. A másodikon lehet segíteni: nem csak felnyomni a progit (Clostilbegyt), hanem most fenn is tartani (Utrogestan). A harmadik: az a TORCH vizsgálat így is, úgy is kell.

 

*Sárgatest-elégtelenség: Ha a sárgatest a ciklus során nem termel elég progeszteront, a méhnyálkahártya nem tud felkészülni a megtermékenyített petesejt befogadására. A progeszteron a 6. hét végéig csak a petefészkekben, a 10. héttol túlnyomórészt a méhlepényben termelodik. A 6. és 10. hét között, sárgatest-elégtelenség esetén, jellemzoen a 9. hét körül a petefészek már, a lepény még nem termel elég sárgatesthormont. Ezt nevezik az ún. lutoplacentáris shift idoszakának. A következmény a magzat elhalása, a vetélés megkésése (missed abortion). Ebben az esetben a következo terhességet csak orvosi kezeléssel jól elokészített, szabályos ciklusok alatt szabad vállalni.

**Génhibák: A kromoszóma-rendellenességgel fejlődésnek indult magzatok többsége nem jön a világra. Ez alól a Down-szindrómások 30%-a és a Turner-szindrómások 2%-a jellemzően kivétel. A kromoszóma-hiba kialakulhat új mutációként vagy valamelyik szülő által hordozott, kiegyensúlyozott rendellenesség szerencsétlen következményeként. Ha az egyik szülő egyik kromoszómájának egy darabja letörik és átragad a másik kromoszómára (transzlokáció), az illető egészséges, mert sem génhiányban, sem génfeleslegben nem szenved. Véletlenszerűen előfordulhat, hogy a gyermek az említett kromoszómákból egy egészségeset és egy hiányosat vagy egy génfelesleggel rendelkezőt kap, így a transzlokáció kiegyensúlyozatlanná válik, és a többszörös, súlyos veleszületett rendellenesség világra jöttét csak a spontán vetélés akadályozhatja meg. Génhibára, illetve környezeti hatásra létrejövo rendellenességek esetén a spontán vetélés a rendellenesség súlyosságától függ. A hatujjú gyermek megszületésének nyilvánvalóan nincs akadálya, de más a helyzet például nyitott gerinc esetén.

Aktívan a fenyegető vetélés gyógyítható. Szigorú ágynyugalom, enyhe nyugtatók, méhellazítók és kizárólagosan természetes progeszteron készítmények (Utrogestan) adásával (kapszula és hüvelytabletta formájában) a folyamat sok esetben visszafordítható. Specifikus kezelések során a vetélésre hajlamosító alapbetegséget gyógyítják a következő terhesség vállalása előtt. Így például meggyógyítják az asszony fertőzését, szükség esetén a férjét is.
Méhnyak-elégtelenség esetén méhszájzáró mutétet végeznek, ami után szigorú ágynyugalom és méhellazító gyógyszeres kezelés következik.
Ismétlődő vetélések esetén megvizsgálják mind a férj, mind a feleség kromoszómáit.
Az egyre koraibb ismétlődő vetélések esetén ellenanyag-vizsgálatot végeznek az Országos Hematológiai Intézetben. Pozitív esetben a férjtől vett fehérvérsejtek (limfociták) a feleségnek adott transzfúziójával lehet csökkenteni az antitest-termelést. Erre alkalmas lehet még a terhes anya vérének "átmosása" (plazmaferezis"), mellyel csökkenthetik a magzat elleni ellenanyagok szintjét.

(Forrás: http://www.drpolgar.hu/valaszok3.htm)



süti beállítások módosítása